Het vertrek

15 augustus 2014 - Uithuizen, Nederland

Donderdag 14 augustus, ik ben vrij en heb de hele dag om de camper verder in te pakken, Henny zou Henny niet zijn als ze een briefje heeft gemaakt waar de punten opstaan die ik zou kunnen vergeten. Ik begin rustig met de zaken af te werken en het doorstrepen van de punten gaat lekker. Om 11 uur komt Dina even aanwaaien om nog wat laatste spulletjes voor de camper te brengen en even een kopje koffie te drinken. Vervolgens ga ik de laatste boodschappen doen en ga daarna Jaap even helpen met het lossen van het schip. Thuisgekomen leg ik de laatste hand aan de camper en staat ie klaar voor vertrek, nog even tot ziens zeggen tegen de buren en dan komt Henny ook al thuis ze is lekker vroeg! We gaan rijden, eerst een pitstop bij Gerard en Aafke voor de voorlopige laatste Nederlandse maal, we eten prei, aardappelen en een gehaktbal lekker eem! Jaap en Dina komen inmiddels ook even aanwaaien om ons en Laika uit te zwaaien. Het is 19.45 uur als we daadwerkelijk aan de rit zijn. We hebben besloten om lekker via de Nederlandse snelwegen te gaan rijden, om half tien kopen we ons bij een tankstation aan de A50 het Veen een bakje koffie om vervolgens nog even voorbij Arnhem te komen, Henny is inmiddels druk aan het zoeken naar een camperplek en ziet er 1 in Heteren, hier aangekomen hebben we beide geen lekker gevoel en besluiten om nog een stukje door te rijden. Uiteindelijk vinden we een geschikte camperplek in Grave ligt een stukje van de route maar wat maakt het uit we hebben vakantie! Om 23.30 uur zitten Henny en ik lekker aan een blikje bier en om 24.00 uur sluiten we de luiken. Lekker sloapen zeg moar!