Naar Vallon pont d Arc

19 augustus 2014 - Salavas, Frankrijk

Van Planfoy naar Vallon pont d Arc,

Henny heeft een prachtige route bedacht, oké die gaan we doen! Vanaf de steile camperplaats op naar Vallon! Het is 180 km en slechts 5 uur rijden. Makkie maar zoals je ziet geen recht toe recht aan weg dwars door de bergen. Wel mooi maar ook super eng! Vanaf Makkie schrijf ik nu Henny.... Smalle wegen bovenin , scherpe bochten maar gelukkig wel rustig , af en toe een auto en 1 vrachtwagen die we passeerden..ja dat is passen en meten dan. Op ongeveer 1100 meter hebben we gezeten , eenmaal wezen dalen en de dorpen en toeristen kwamen ook weer aangewaaid.  zo kwamen we door een plaats waar er net eerder een western weekend was geweest want het podium , stieren, koeien , paarden waren er allen nog. Bij het dorp was een markt en een enorme drukte met mensen die op straat liepen, Wij moesten hier tenslotte gewoon doorheen. Gelukkig reed er een vrachtwagen voor ons met een aanhangwagen dus waar hij langs kon dan wij ook. Er rende voor de vrachtwagen een man die al het tegemoetkomende verkeer tegenhield, goh dit had wel wat .... Maar zeer blij dat wij niet als eerste reden...zo we waren erdoor heen maar wel uitgekomen op een andere plek ivm er markt was in die straat. Kregen het met Navie ook niet voor elkaar daar uit te komen  dus besloten we een lusje te gaan maken.  Vanaf nu marcel weer verder, ja lusjes je komt ze overal tegen zo ook in Frankrijk ondanks dat Aafke de route niet heeft uitgestippeld... Maar ja de appel valt nooit ver van de boom... We zijn langs nog engere plekken geweest als hiervoor en geloof me na 5 uur bochten draaien  en dergelijke kwam er dat lang verwachte moment dat ik het even dun in mijn broek had... Wat een mooie route dat dan weer wel... Uiteindelijk kwamen we bij het plaatsje waar we moesten zijn maar ja de camping adres stond natuurlijk niet in de navi... Dan maar weer rondjes rijden en ja een bordje Max doorrijhoogte 3.10m Hm dat zit mij niet lekker... Niet doorgereden omdat ik 3.03 heb gemeten vanaf de luifel maar na het openen van het dakraam tot de conclusie gekomen dat de schotel nog hoger zit... Als me de mogelijkheid voor doet zal ik hem goed meten. En dus maar weer dwars door een dorpje, staat weer een vrachtwagen waar ik niet langs kan ja dan maar even wachten en even later rijden we midden door de toeristen in een smalle straat gezellig eem! Dan ja op de camping nationaal in Vollom pont d Arc. Op de avond 31 graden in de camper uit eindelijk tijdens slapen 26 graden.

1. Moeders:
    19 augustus 2014
    Jonge,jonje,gaat weer lekker dus.maargoed dit is jullie avontuur,hoop dat jullie hier van genieten.
    Tot de volgende blog.en..........kijk goed waar je langs kan en neem a.u.b.geen onnodig risico,willen jullie graag weer terug in ons midden.
    Xxpeter en moeders
  2. Wim:
    19 augustus 2014
    Jullie maken het wel spannend. Moet je ook maar niet met zo'n groot ding op stap gaan. Ik mis nog wat visueel (foto's)
    Het weer is in ieder geval beter dan bij ons!
  3. Pama:
    20 augustus 2014
    Prachtig om te lezen ,maar blij dat ik niet bij jullie in de camper zat .
    We hebben het ook een paar keer meegemaakt ;eng maar wat jullie zeggen het is geweldig om mee te maken
    Op de anwb kaart volg ik jullie s reis
    Neem niet teveel groene weggetjes niet goed voor het hart
    heel veel reis plezier geniet maar heerlijk ook van het weer
    Hier veel regen bij ons en 13 graden groetjes van ons