Kano varen over de Ardèche

21 augustus 2014 - Salavas, Frankrijk

Vandaag moest het dan gebeuren kano varen over de Ardèche, en jawel het was mooi weer, om 09:00 uur werden we door een busje van de camping gehaald bij de ingang van de camping stonden nog drie personen te wachten en deze waren druk bezig een touwtje te maken aan hun zonnebrillen.... Ik keek en zei tegen Henny das mooi gezicht.... Daar kwam het busje aan en werden we gebracht naar een kantoor waar we moesten bepalen welke afstand we zouden gaan varen... Ik als groot sporter en Henny die daar niet voor onder doet kozen wij voor de 24 km, das beste een stukje kano varen kan ik achteraf zeggen... En zoals wij gewend waren vanuit Tsjechië is het hier toch echt anders... Even wat ruiger en dat resulteerde erin dat wij natuurlijk omsloegen... Uiteindelijk de kano weer omgedraaid en erin gestapt.. En even mijn BRILLLL ah daar was dat koortje voor... Gevalletje dag bril..... Afijn verder gevaren en een prachtige tocht beleefd van in totaal 5,5 uur varen...we waren zelfs zo fanatiek dat we bij het enige eetgelegenheid vergeten zijn te stoppen... Aangekomen terugkijkend op een prachtige tocht twee keer gevallen en Henny een bult op haar hoofd en een snee in haar enkel en wat spierpijn de finish bereikt en ik 1 zonnebril minder, een snee in het gezicht en de nodige spierpijn... kortom prachtige dag!